Etiquetes

Salvador Nogueres Rovira va ser jutjat en dues causes. Una de pròpia i una altra juntament amb Ramon Casamian Callizo i Aureli Montagut.

El 15 de març de 1939 la Guàdia Civil deté a Nogueres, de 58 anys, casat i pagès, és interrogat i diu que fins a febrer de 1936 “…perteneció a la esquerra y después a la Lliga y que en primero de agosto del mismo año fui nombrado Alcalde de esta localidad hasta el mes de Octubre, durante el tiempo que fui Alcalde imponía multas a personas de derechas de esta, habiendo sido también Presidente del Sindicato Agrícola cuyo nombramiento fue en Septiembre del mil novecientos treinta y seis”.

Declaren contra ell dues persones (Andrés Collet Puig i Francesc Noguera Pujol) qui diuen que van pagar de multa 2.000 i 600 pessetes respectivament.

La Guàrdia Civil declara que Nogueras ha estat sempre una persona d’esquerres.

La Falange, “…según informes es persona de posición desahogada y aunque simpatizante de izquierdas es de escasa mentalidad”.

A la declaració indagatòria diu que “…las cantidades que pagaban las personas de derechas eran como impuestos de guerra y si él tiene firmado algún recibo es por que el comité se lo ordenaba.”

Salvador Nogueres seria condemnat el 13 de juny de 1939 a 20 anys de reclusió menor. El 12 de juliol de 1944 li va ser conmutada la pena per la de sis anys i un dia de presó major.

IMG_7666

IMG_7664

Anuncis