Etiquetes

Hi ha diversos episodis delictius al llarg del primer quart del segle XX.

Els mossos d’esquadra foren restablerts a l’any 1876. Els pertanyents a Sant Genís de Vilassar van intervenir en una baralla entre els vilatans de Dosrius Pedro i Valentín Jubany, per una part i Salvador i Juan Jubany per una altra “…de la que resultó alguno contusionado, además del fuerte escándalo que promovieron en la vía pública” (La Vanguardia, 16/09/1921, pàg. 3).

Els mateixos agents van detenir al “… mendigo José Comalada Barceló, Ponas de Tallaventres, de 37 años de edad, natural de la provincia de Gerona, el cual, interrogado convenientemente incurrió en muchas contradicciones, siendo puesto a disposición del juzgado de instrucción de Mataró, como presunto autor del atraco ocurrido en octubre último a la mujer Dolores Sené Molins (1), habitante en la casa de campo llamada Can Silvestre, del término de Dosrius a la cual al regresar de Mataró le salió al encuentro un sujeto desconocido y enmascarado, que le exigió el dinero que llevaba y como era poco le agredió con un hacha, causándole varias contusiones.

También fue puesto a disposición de dicho juzgado otro mendigo compañero del Comalada, llamado Buenaventura Mayá Omella, El Nano, de 27 años de edad, natural de Granera, por si puediera tener alguna complicidad en el hecho de referencia. A dichos sujetos les fué ocupado un cuchillo a cada uno.” (La Vanguardia, 29/11/1921, pàg. 8).

Una altra força de seguretat, la Guàrdia Civil, va fer indagacions sobre un robatori “…en la masía de Boba (2), del término de Dosrius…” amb un botí de 9.000 pesetes en bitllets del Banc d’Espanya. (La Vanguardia, 31/5/1923, pàg. 19).

Notes:

(1) Segurament es refereix a Dolors Jané, qui va ser masovera d’una casa anomenada Can Silvestre, a on avui està construït l’alberg de Canyamars que porta el mateix nom.

(2) Probablement es tracta de Can Boba o Can Jeroni, al nucli històric de Dosrius.

Anuncis